Saturday, May 10, 2008

PROGRAM SAMBUTAN TAHUN BARU HIJRAH 1429H : 1 MUHARAM 1429 / 10 JANUARI 2008

Program Sambutan Baru Hijrah 1429H merupakan aktiviti yang dianjurkan oleh Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) dengan kerjasama Pusat Islam (UPMKB),Pejabat Dekan UPMKB serta Kelab Nasyid Al-Ukhuwwah UPMKB. Program ini berlangsung dengan jayanya pada 1 Muharam 1929/ 10 Januari 2008.
Program ini telah berjaya mencapai obkjektif serta matlamatnya iaitu memupuk nilai kesedaran dalam diri setiap pelajar Islam khasnya tentang erti pengorbanan yang sebenar mengikut syariat Islam dalam konteks sebagai sebagai seorang mahasiswa. Usaha memupuk integrasi kaum dengan mendedahkan tentang sambutan tahun baru Islam ini sedikit sebanyak dapat menerangkan tentang apa itu Islam dengan skop yang lebih luas dan mendalam.
Selain itu, setinggi penghargaan dan ucapan terima kasih kepada Pusat Islam UPMKB, Pejabat Dekan UPMKB dan Kelab Naysid Al-Ukhuwwah atas sokongan padu yang diberikan bagi menjayakan program ini. Semoga dengan limpah rahmat Allah S.W.T program seumpama ini dapat dijayakan dengan lebih baik dan meriah lagi pada masa hadapan.

0 comments: