Saturday, May 10, 2008

PROGRAM HARI ASYURA : 10 Muharam 1429 / 20 Januari 2008

Program Hari Asyura yang bertemakan “Asyura Memupuk Jati Diri Mahasiswa”. Telah dijalankan pada 10 Muharam 1429/ 20 Januari 2008. Program ini yang berbentuk gotong royong yang telah dianjurkan bersama oleh Pusat Islam UPMKB dan Kelab Nasyid Al-Ukhuwwah serta turut disertai oleh exco-exco Majlis Perwakilan Pelajar dan Majlis Tertinggi Mahasiwa UPMKB.
“Berat sama dipikul, ringan sama dijinjing”, begitulah peribadi yang membentuk kesejahteraan dan perpaduan ummah. Dalam merealisasikan hasrat universiti untuk melahirkan graduan yang saling bekerjasam dan produktif, program ini telah dijalankan.
Pogram ini yang juga turut melibatkan bukan sahaja mahasiswa UPMKB bahkan staf UPMKB telah memakan selama satu hari ini mendapatkan sambutan yang memberansangkan dari pelbagai pihak. Hasil program ini telah menjalinkan ukhuwwah yang erat di kalangan peserta yang hadir. Bahkan bubur Asyura yang terhasil telah dapat dirasai oleh semua pelajar tidak kira agama dan bangsa serta semua staf UPMKB.
Diharapkan program seumpama ini dapat dijalankan lagi pada masa-masa akan datang, demi mewujudkan suasana muhibbah di UPMKB.

0 comments: