Wednesday, October 14, 2009

PROGRAM PERIKSA

"PERIKSA". Program PERIKSA adalah singkatan kepada Program Persediaan Peperiksaan Akhir yang dianjurkan oleh Bahagian Hal Ehwal Pelajar UPMKB dengan kerjasama Majlis Perwakilan Pelajar UPMKB, Majlis Tertinggi Mahasiswa Kolej Sri Rajang UPMKB dan Jawatankuasa Pelajar Pusat Islam UPMKB. Program ini dijalankan untuk pelajar UPMKB terutamanya pelajar semester 1 tahun 1 dimana bagi menunjuk ajar dan memberi sedikit dorongan dan tunjuk ajar dalam menempuh peperiksaan akhir yang akan berlangsung tidak lama lagi.

Program ini dijangka akan berlangsung pada 17 Oktober 2009 ini bermula jam 8.00 pagi dan dijangka berakhir pada jam 5.00 petang. Dalam pengisian program tersebut terdapat beberapa slot-slot khas yang disediakan serta jemputan khas penceramah untuk pengisian slot-slot tersebut. Pada jam 8.30 pagi, pengisiannya adalah dari segi pengisian rohani dimana akan diadakan slot tazkirah pagi bagi pelajar Islam yang bertempat di Pusat Islam UPMKB. Slot ini akan disampaikan oleh penceramah jemputan khas iaitu,YBHG. Dr. Riduan Tee Abdullah, Pensyarah UPNM. Slot ini akan disampaikan oleh beliau lebih kurang 1 jam 30 minit.

Majlis akan diteruskan lagi dengan solat hajat yang juga akan dibimbing oleh beliau. Setelah itu majlis akan berhenti rehat seketika untuk memberi ruang kepada tetamu yang hadir untuk makan tengahari. Majlis ini diteruskan kembali pada jam 2.00 petang dimana diteruskan dengan slot motivasi. Slot motivasi ini melibatkan semua pelajar yang terlibat dalam Program PERIKSA ini. Slot motivasi ini akan disampaikan oleh YBHG. Prof. Madya Dr. Sidek Mohd Noah, Timb. Dekan Akademik Fakulti Pengajian Pendidikan UPM. Slot ini akan berlangsung selama 3 jam dan dijangka berakhir pada jam 5.00 petang. Minum petang turut disediakan. Untuk maklumat yang lebih lanjut lagi, insyaallah kami akan paparkan dari semasa ke semasa melalui blog MPP, Papan Kenyataan Blok dan juga melalui Intercom Kolej. Sekian. Terima Kasih.
Baca Seterusnya